Hulp nodig? Bel 03 30 999 04

Backup Microsoft 365

Backup, dat is voor ons een van de sterkhouders van een degelijk IT-beleid.

Het regelmatig nemen van een backup van je Microsoft 365-omgeving is dan ook essentieel om bedrijfsgegevens te beschermen tegen onvoorziene gebeurtenissen zoals gegevensverlies, cyberaanvallen of menselijke fouten.

Illustratie over cloudservices, met computer, focus op security en data
Backup met Microsoft 365

Microsoft 365, wederzijdse rechten en plichten…

Wist u dat Microsoft in zijn gebruikersovereenkomst aangeeft niet verantwoordelijk te zijn voor eventueel dataverlies? Zij bieden u met Microsoft 365 het platform aan, u bent verantwoordelijk voor een goed beheer van de data.

Daarom is een backup van uw Microsoft 365 omgeving essentieel. Integri ontwikkelde een eigen backupplatform voor Microsoft 365, Cherriis genaamd, gebouwd rond Veeam technologie. Al jarenlang wereldwijd dé marktleider als backupproduct.

  • Een solide backupstrategie waarborgt de bedrijfscontinuïteit
  • Dataherstel in het geval van ransomware/cybercriminialiteit
  • Nodig om te voldoen aan steeds strengere regelgeving (NIS2)
  • Bescherming tegen dataverlies
  • Transparant beheersplatform

Heb je een vraag?

Neem contact met ons op en we antwoorden binnen een werkdag

Klantenervaringen

Bekijk alle klantverhalen

FAQs

  • Waarom is het nodig om een aparte backup te maken van Microsoft 365?

    Veel mensen vragen waarom een extra backup nodig is, aangezien Microsoft 365 al enige vorm van gegevensbeveiliging biedt. We horen jammer genoeg al te vaak "het staat toch in de cloud". Het belangrijkste antwoord is dat Microsoft 365 geen garanties biedt tegen alle vormen van dataverlies, zoals gebruikersfouten, cyberaanvallen, of het per ongeluk verwijderen van gegevens. U kan het vergelijken met een traditionele mail- en dataserver bij uw bedrijf. Mocht die fysiek in uw bedrijf staan, zou u het overwegen om er geen backup van te nemen?
  • Worden Microsoft 365-gegevens automatisch geback-upt?

    Neen. Hoewel Microsoft enkele beperkte herstelopties biedt, is het belangrijk te beseffen dat deze niet als volwaardige back-ups fungeren. Om een alomvattende bescherming tegen diverse bedreigingen te waarborgen, is het essentieel om een aparte back-upstrategie te hanteren. Door gebruik te maken van een onafhankelijke back-upoplossing wordt uw data volledig losgekoppeld van de Microsoft-datacenters. Op deze manier kunnen we u verzekeren dat er te allen tijde een kopie van uw data wordt bewaard in een Belgisch datacenter.
  • Welke gegevens binnen Microsoft 365 moet ik laten opnemen in een backup?

    Daar is naar onze mening geen eenduidig antwoord op te geven. Het is van belang te begrijpen welke specifieke gegevens moeten worden opgenomen in de backup. Vaak gaat het om e-mails, SharePoint-documenten, OneDrive-bestanden, en configuratie-instellingen. Het is cruciaal om de backupstrategie af te stemmen op de specifieke behoeften uw organisatie en daar helpen we u graag mee over denken.
  • Kan ik IT-ondersteuning krijgen als ik geen klant ben?

    Natuurlijk, we staan altijd klaar om te helpen, zelfs als u geen klant bent. Ons IT-servicedeskteam biedt de  best mogelijke service en assistentie aan iedereen die hulp nodig heeft. Aarzel dus zeker niet om contact met ons op te nemen, en  dan bieden wij u een antwoord op uw meest prangende IT-gerelateerde vragen en problemen.